Skip to main content

Veel hotels weten niet hoe ze het dit fenomeen het hoofd kunnen bieden. Natuurlijk dienen er voldoende stoelen en bedden aanwezig te zijn. In veel gevallen is dat ook het geval en heeft een hotel vaak voor 80% van alle gasten een ligstoel beschikbaar. Speciaal voor de hotels heeft Zoover alvast een aantal handige tips opgesteld waardoor hotels de vakantie voor iedereen plezierig maken.

 

  • Ben duidelijk in je communicatie. Meld via borden en reglementen dat “handdoekje leggen” niet is toegestaan en handhaaf deze regel ook!
  • Gebruik “parkeerschijf” voor ligbedden zodat mensen tijdelijk (max 1h) hun stoel kunnen verlaten om even te lunchen o.i.d..  De bordjes kunnen worden gesponsord (door bijvoorbeeld een touroperator) en hierdoor zouden hotels de bordjes vrijwel kosteloos kunnen aanschaffen.
  • Sta reserveren voor 9.00 uur in de ochtend niet toe; liggen er wel handdoeken voor deze tijd op de stoelen dan kunnen ze worden weggehaald en bij de receptie worden teruggevraagd (mooi moment om te vertellen dat reserveren niet de bedoeling is).
  • Zorg ervoor dat er een speciale balie is met handdoeken van het hotel; alleen deze handdoeken mogen aan het zwembad worden gebruikt zodat vakantiegangers minder snel geneigd zijn vroeg te reserveren.
  • Zorg voor een centraal (digitaal) reserveringssysteem; hiermee kan een zonnebed voor een bepaalde tijd worden gereserveerd.
  • Scherp de regels aan; is een gast meer dan een uur niet bij het zwembad dan zouden badlakens kunnen worden verwijderd.